Powered By Blogger

Tuesday, August 9, 2011

HARI INI

      ASSALAMMUALAIKUM W.B.T

Hari ini genap 10 Ramadhan. ALHAMDULILLAH masih lagi mampu bernafas di bumi ALLAH ini, ALHAMDULILLAH masih mampu melihat keindahan di bumi ALLAH ini, ALHAMDULILLAH masih bertenaga dan Malaysia masih aman. Tidak berlaku keganasan seperti negara luar cam video kat bawah ni. ALHAMDULILLAH


tapi ALHAMDULILLAH ALLAH beri kesempatan lagi kepada mangsa dalam video tu selamat hidup di bumi ALLAH ini. Moga ALLAH terus beri keselamatan terhadapnya. Sekurang-kurangnya dia masih mampu beribadah di bumi ALLAH ini. Seperti Malaikat Izrail yang diceritakan dalam kisah Nabi Idris AS.

             Malaikat Izrael Malaikat pencabut nyawa sangat mengagumi kepandaian Nabi Idris AS dan ingin mengenali Baginda dengan lebih rapat dan dengan izin ALLAH Izrail menyamar sebagai manusia dan bertamu ke rumah Baginda dengan menyatakan hasratnya ingin mengenali Baginda sebagai utusan ALLAH. Di rumah Baginda dan Malaikat sentiasa beribadah, mereka tidak banyak berbicara melainkan hanya beribdah. Tiba waktu makan Baginda mempersilakan tamunya malaikat Izrail makan namun ditolak kerana ingin terus beribadah kepada ALLAH S.W.T. Setelah selasai makan Baginda meneruskan Ibadahnya . Tiba pula waktu tidur Baginda menunjukkan tempat tidur malaikat izrail, namun Izrail menyatakan yang dia masih mahu beribadah dan mempersilakan Baginda tidur.
          
           Keesokkannya kejadian sama berulang dan baginda merasa hairan, kerana tamunya tidak mahu makan dan tidur. dan dengan berhati-hati menanyakan hal itu pada tamunya. Baginda terperanjat apabila izrail menceritakan tenteng dirinya. Dengan itu Baginda tahu akan kehidupan malaikat dan malaikat gemar mendampingi orang-orang yang beriman. Bila manusia bersolat,berdoa ramai malaikat akan mengerumuninya.

            Lalu Baginda menyatakan hasratnya ingin merasa bagaimana rasanya nyawa manusia dicabut. Malaikat berkata bahawa permintaan Baginda itu pelik sedangkan manusia takut akan nyawanya dicabut. Baginda menyatakan bahawa pengalamannya itu akan dijadikan bekal untuk berdakwah. Dengan izin ALLAH Izrail melakukan yang diminta oleh Baginda. DIcabut nyawa Baginda dan kembalikan lagi. Baginda menyatakan bahawa tidak merasa apa-apa semasa bangkit dari kemataiannya, lalu Izrail berkata dia melakukannya dengan lembut seperti yang dilakukan terhadap orang-orang beriman.

           Lalu ditanya oleh Baginda "bagaimana dengan orang-orang yang tak beriman?". Dijawab oleh Izrail merekan akan merasakan kesakitan yang luar biasa dan sakit itu akan dirasakan sampai hari kiamat. Baginda tidak dapat membayangkan akan kesakitan itu. Sakit sehari tidak mampu ditahan apatah lagi beratus tahun lamanya menunggu kiamat tiba. Bagi yang beriman akan menikmati kebahagian atas hasil amal soleh mereka didunia setelah mati.

       Bulan Ramadhan bulan beribadah.

1 comment: